Welkom op de website van de watersport vereniging Binnenrijn

Het doel van de deze vereniging is het beheren van de ligplaatsen in de wijk Oegstgeest aan de Rijn.
plattegrond

Plannen

De gemeente Oegstgeest heeft in 2013 de bewoners van de wijk Oegstgeest aan de Rijn de mogelijkheid geboden zich in te schrijven voor een ligplaats voor een boot. In de zomer van 2014 hebben de boten aangemeerd gelegen aan de Drie Gebroeders, in 2016 aan Jachtlust en in 2017 weer aan de Drie Gebroeders. Naar verwachting zal in 2018 een 40-tal definitieve aanlegplaatsen gerealiseerd zijn in de Binnenrijn.

Bestuur

Het bestuur bestaat uit onbezoldigde vrijwilligers woonachtig in de wijk Oegstgeest aan de Rijn en zijn zelf enthousiast watersporters.

Het bestuur van de vereniging wordt op dit moment gevormd door:
Dik Blok (Voorzitter)
Frida Steenblik (Secretaris)
Gerrit Smits (Penningmeester)
Hans Ramb (Algemene ondersteuning)

Veel gestelde vragen

alles wat u wilt weten vindt u hier

Kan ik mijn boot ook aanleggen?

WSV Binnenrijn krijgt van de gemeente Oegstgeest het beheer over circa 40 ligplaatsen die naar verwachting begin 2018 gerealiseerd worden. De vereniging verhuurt deze ligplaatsen aan leden van de vereniging. Om in aanmerking te komen voor een ligplaats moet u in de wijk Oegstgeest aan de Rijn wonen. De vereniging kent beschikbare ligplaatsen toe aan gegadigden op de wachtlijst die zich aangemeld hebben als aspirant lid van de vereniging.

Wat kost een ligplaats?

De vereniging is nog met de gemeente in overleg over de realisatie van de ligplaatsen. Afhankelijk van de uitvoering van de steigers/ligplaatsen en de huur/pachtovereenkomst met de gemeente zullen de jaarlijkse kosten van een ligplaats door het bestuur vastgesteld worden. De verwachting is dat dit € 300,- tot € 500,- per jaar zal bedragen. Naast dit liggeld zijn de leden van de vereniging éénmalig € 25,- inschrijfgeld en jaarlijks € 25,- lidmaatschapsgeld verschuldigd.

Hoe werkt het aanmelden?

Via dit aanmeldformulier kunt u zich inschrijven als aspirant lid van de vereniging. Het bestuur van de vereniging houdt een wachtlijst bij (op volgorde van aanmelding).

Wat is de maximale lengte van de boot?

Naast de privé aanlegplaatsen bij een deel van de woningen in de wijk worden er door de gemeente slechts een beperkt aantal van circa 40 ligplaatsen in de wijk gerealiseerd. De afmetingen van de boten voor deze ligplaatsen zijn maximaal 7 meter lang en 2.5 meter breed. Boot eigenaren moeten zelf rekening houden met de hoogte van de boot in verband met de bruggen in de wijk (1.7m) en de diepgang. De diepte van de waterwegen in de wijk is op dit moment erg variabel en hier en daar beperkt tot minder dan 0.5m

Kan ik mijn boot het hele jaar aanmeren.

Het vaarseizoen loopt van 1 april tot 1 november. De ligplaatsen mogen alleen in het vaarseizoen gebruikt worden. Booteigenaren zijn verplicht hun ligplaats elk jaar vóór 1 november vrij te maken. Men is zelf verantwoordelijk voor een voorziening in het winterseizoen.

Jachthavens in de omgeving bieden voorzieningen voor binnen/buitenstalling tijdens het winterseizoen (www.marinarijnsburg.nl)

Sfeerimpressie

Oegstgeest aan het water

Reglement

U kunt (aspirant)lid worden van Watersportvereniging Binnenrijn als u woonachtig bent in de wijk.

Wat zeggen onze kapiteins?

Korte berichten van het bestuur

Geïnteresseerd?